חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקצעת שורשים בירושלים – ניקוי עמוק ששומר על החניכיים

הקצעת שורשים היא הליך ניקוי עמוק של כיסי החניכיים ושורשי השיניים. כיסי חניכיים הם חללים קטנים הנוצרים בין השיניים לחניכיים, אשר חיידקים ופלאק יכולים להצטבר בהם בקלות. אם לא מטפלים בהם כראוי, החיידקים עלולים לגרום לדלקת חניכיים, מחלה קשה שעלולה לפגוע בעצם התומכת בשיניים ואף להוביל לאובדן שיניים. לכן, יש לטפל בבעיות האלו בזמן, דרך הקצעת שורשים בירושלים ובכל רחבי הארץ.

מה המשמעות של הקצעת שורשים בירושלים ובכלל?

מדובר בטיפול אשר אינו ניתוחי, המורכב משני חלקים:

  • הקצעת שורשים –הקצעת שורשים בירושלים או בכל מקום אחר בארץ, משמעותה החלקת משטחי השורשים למניעת הצטברות אבנית ופלאק. כך, אנו מסייעים לחניכיים להידבק מחדש למשטח השן.
  • ניקוי – בשלב זה יש לנקות את רובד החיידקים מהשיניים ולהסיר מהן אבנית. כמו כן נעשה זאת מתחת לקו החניכיים, בדרך כלל עם מכשירים דנטליים מיוחדים. 

אפשר לומר כי הקצעת שורש הינה טיפול המשלים להסרת אבנית פשוטה. ההליך עצמו כאמור אינו ניתוח ומטרתו לנקות את פניהם של שורשי השיניים והחניכיים באופן היסודי ביותר, לחטא את הרקמות ולסגור כיסי חניכיים קיימים.

עם זאת, חשוב לציין כי במידה והקצעת שורשי השיניים כולם אינה מספיקה כדי לייצב את מצבן של החניכיים, ייתכן שיומלץ למטופל על טיפולים כירורגיים. המשמעות היא שהסרת החיידקים והאבנית שהצטברו מתחת לחניכיים, תתבצע רק לאחר הרדמה. 

מדוע קיים צורך בהקצעת שורשים וניקוי עמוק של השיניים?

חשבו על כל הדברים שעוברים בתוך הפה שלנו במהלך היום; מזון, שתייה, לפעמים אנחנו אפילו מכניסים את הידיים שלנו לפה מבלי לשים לב. ומה עם העט שנהנית מאוד לכרסם בזמן שחשבת על הא ודא? אכן, הפה שלנו מהווה בסיס למערכת אקולוגית פורחת של חיידקים, ליחה, חלקיקי מזון ועוד – כל אלו מצטברים על השיניים שלנו.

ההמלצה על צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי פעמיים ביום, נוצרה על מנת שנדאג להסיר את כל אלו באופן מידי. אם לא, הרובד החיידקי הזה יתקשה ויהפוך לאבנית, אותה רק רופא שיניים או שיננית יוכלו להסיר. 

אם לא תוסר האבנית, היא עלולה לגרום לדלקת ברקמת החניכיים ומכאן, הדרך למחלת חניכיים קצרה מתמיד. מומלץ שלא להזניח את הדלקת (מה שבכל מקרה יהיה לא פשוט שכן דלקת חניכיים היא מצב לא נעים בעליל) על מנת שלא תתפתח למחלה, שתגרום לנסיגת חניכיים ויצירת כיסים. במצב המתקדם ביותר של המחלה, היא תפגע באופן ישיר בעצמות והרקמות. בנקודה זו, תידרש הקצעת שורשים בירושלים או בכל מרפאה אחרת.

שמרו על בריאות השיניים

לא בכדי סבתא תמיד הייתה אומרת שעם שיניים לא מתעסקים. כל בעיה קטנה אשר אינה נפתרת בזמן, עלולה להתפתח למחלה קשה ומסובכת אותה יוכלו לפתור רק רופאים מומחים כמו ד"ר בביוב מומחה לתהליך הקצעת שורשים בירושלים והסביבה. אולי ההמלצה הטובה ביותר שנוכל לתת, היא להקשיב לסבתא – לעשות הכל כדי לשמור על בריאות השיניים, על מנת להימנע ממצבים לא נעימים כאלו.

error: תוכן זה מוגן !!
דילוג לתוכן