חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סובלים מכאבים בשורש בכף היד? כך תדעו אם אתם זקוקים לניתוח

כאבים בשורש כף היד הם לרוב לא משהו ששמים לב אליו, לפחות עד לרגע שהם מחמירים עד כדי כך. אז, הכאבים לרוב יהיו כה חזקים עד שישפיעו משמעותית על איכות החיים. תנועות יומיומיות פשוטות כמו פתיחת בקבוק, הקלדה במחשב, או אפילו לאחוז כוס מים עלולות להפוך למשימות מאתגרות ומכאיבות הדורשות מאמץ. במצבי קיצון, הכאבים הללו הם סימן לבעיה רפואית חמורה יותר הדורשת התערבות כירורגית.

סימנים המעידים על הצורך בניתוח בשל כאבים בשורש כף היד 

חשוב לציין כי כל אחד מהסימנים הללו לבדו, אינו בהכרח מעיד על הצורך בניתוח. עם זאת, הופעה של כמה סימנים יחדיו (או חלילה כל החמישה) בהחלט מחייבים הפנייה לבדיקה מעמיקה יותר, אשר ייתכן ומסקנתה תהיה – ניתוח. 

  • כאבים כרוניים – אתם סובלים מכאבים בשורש כף היד לאורך תקופה רציפה של כמה חודשים, כאבים שלא מגיבים להמלצות וטיפולים כמו מנוחה, קירור, תרופות נגד דלקת, פיזיותרפיה ועוד, ייתכן שיש צורך בניתוח.
  • תחושת נימול או חולשה – נימול, חוסר תחושה או חולשה באצבעות ובכף היד יכולים להיות סימן לתסמונת התעלה הקרפלית המתרחשת כאשר הגידים מתעבים ולוחצים על העצב המדיאני ביד. לרוב נגרמת עקב פעולות רפפטיביות לאורך זמן כגון הקלדה, פעילות ספורטיבית כלשהי ועוד.
  • נפיחות או דלקת – נפיחות ניכרת או דלקת מתמשכת שלא נעלמת גם לאחר טיפול, עשויות לגרור ניתוח כטיפול מוצא אחרון.
  • מגבלת תנועה – אתם מתקשים לבצע תנועות בסיסיות בשורש כף היד או אם אתם חווים נוקשות שלא משתפרת עם הזמן, ייתכן שיש צורך בניתוח לשחרור המגבלה ולשיפור התפקוד.
  • תיקון שברים – כף היד שלנו עדינה מאוד ומורכבת מעצמות זעירות, אשר כל תנועה שלהן נראית לעין ומורגשת. במקרים של חבלה רצינית בכף היד, לא תמיד מספיק לעטוף אותה בגבס, אלא שיש לבצע ניתוח לפני כן על מנת להשיב את העצמות למקומן.

אם אתם קוראים מילים אלו ועולה בכם חשש, דעו כי אין כל סיבה. רוב הסובלים מכאבים בשורש כף היד, מטופלים ללא ניתוח. בכל מקרה ההמלצה לגשת לחדר הניתוח היא מוצא אחרון כאשר אין כל ברירה אחרת, ותמיד ישנה עדיפות לנסות טיפולים אחרים לפני ההפנייה לניתוח.

לא מתפשרים על המומחים

היחידה לכירורגיית כף יד ורגל של TLV MEDICAL מטפלת במקרים מורכבים בכף היד והרגל. המענה הוא נרחב וחלק מהטיפולים אף מכוסים על ידי הביטוח; שחרור תעלה קרפלית, החלפת בסיס מפרק אגודל, כריתת גוש ברקמה רכה ועוד רבים. היחידה כולה מורכבת מאנשי מקצוע בעלי וותק וניסיון של שנים, שמכירים היטב את מבנה כפות הרגליים והידיים העדינות והמורכבות. מאחורי כל המלצה, טיפול וניתוח, מבטיחים לכם הצלחה ושיבה מהירה לשגרת חיים ללא כאבים וסבל. 

error: תוכן זה מוגן !!
דילוג לתוכן