חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הניתוחים הפלסטים המומלצים לילדים בגיל ההתבגרות

תקופת גיל ההתבגרות נחשבת לאחת התקופות המאתגרות ביותר בחיינו. אנחנו נדרשים למצוא את עצמנו, להבין ולהחליט מי אנחנו, למצוא את מקומנו בחברת בני-גילנו ובני הגילאים שמסביב, וכל זה תוך שאנו חווים שינויים מנטליים וגופניים רבי עוצמה שמשאירים אותנו לעיתים בהלם מעצמנו.

הרצון החזק להתאים לסביבה ולהיות מקובלים, הלחץ החברתי שסביבנו לצד הדרישה התרבותית להראות מושלמים כל הזמן משפיעים כולם על בני הנוער, כאשר יותר ויותר פונים לפתרונות המהירים של הרפואה הכירורגית כדי להוריד מהמתח האדיר שבתחושה שהם לא נראים מספיק טוב, מה שגם משפר את המראה החיצוני, וגם נותן להם בוסט בביטחון העצמי ובתחושת הריבונות על גופם.

האם אפשרי בכלל לבצע ניתוח פלסטי במהלך גיל ההתבגרות?

לא כל הניתוחים הפלסטיים מתאימים לבני נוער ולילדים בגיל ההתבגרות. הנה מספר ניתוחים שדווקא מתאימים:

  1. ניתוחי אף – אם יש איבר בפנים שאפשר לנתח ללא כל חשש לקראת סוף גיל ההתבגרות (גיל 17 לרוב) הרי שזה האף. בני נוער רבים סובלים ממראה האף שלהם, בעיקר אם מדובר באף עם מראה יוצא דופן. אף ארוך מאוד, גדול מאוד, או אם זווית חדה או בליטות, הוא פעמים רבות מושא ללעג בקרב קבוצות בני נוער, מה שיוצר לחץ רגשי רב על המתבגר או המתבגרת. ניתוח אף הוא דבר אפשרי ולא מורכב במיוחד, ובני נוער רבים בוחרים לבצע אותו ובהצלחה מרובה.
  2. הגדלת חזה – ניתוחים אלו נעשים במקרים בודדים שלא לומר נדירים, לרוב במקרי קיצון בהם החזה לא מפותח בצורה ברורה ומובהקת, וניתן לזהות כי החזה גם לא יגדל בהמשך. חזה בגודל ממוצע הוא מעין אמת-מידה ליופי הנשי בחברה שלנו, ונערות מתבגרות המגלות את המיניות שלהן ומזהות את היחס המועדף שמקבלות חברותיהן בעלות החזה הממוצע ומעלה מוצאות את עצמן לעיתים קרובות תחת לחץ נפשי כבד, והניתוח יכול לעזור להן לפתח דימוי עצמי בריא יותר.
  3. הקטנת חזה לבנים – בעוד שבחורות צעירות ומתבגרות מחפשות לעיתים להגדיל את החזה שלהן, הרי שיותר ויותר בנים מבקשים דווקא להקטינו. תופעת הגניקומסטיה, הגדלה של רקמת השד עד כדי מראה שד נשי אצל גברים, היא תופעה נפוצה למדי, ועלולה להגיע גם לממדים שממש חורגים מהסטנדרט הגברי המקובל, מה שיוצר מבוכה רבה, עד כדי בושה להגיע לים או לבריכה עם חברים וחשש להוריד חולצה ולחשוף את החזה.
  4. ניתוח להצמדת אוזניים – אוזניים בולטות הן דבר לא נעים, ומכיוון שהאוזניים שלנו מתעצבות כבר בגילאי הילדות, לרוב דווקא ניתוח זה נחשב נפוץ יותר כבר בגילאים צעירים, ובטח שבמהלך גיל ההתבגרות. קחו בחשבון כי תהליך ניתוח הצמדת אוזניים שלב אחר שלב מההרדמה ועד להחלמה הראשונית לוקח שבוע ימים, ודורש חבישה של תחבושת במהלך כל התקופה.
error: תוכן זה מוגן !!
דילוג לתוכן