חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר חן שפירא – התאמת פרוטוקול לתהליך האבחון לחולה ספציפי

ד"ר חן שפירא ממקימות הסטארט אפ  Quai.MD, מתגאה במערכת חדשנית שמסייעת לכל רופא ותיק או צעיר בתהליך האבחון במיון במהירות, להקל על הרופאים והמטופלים כאחד כדי להגיע ליעד הנחשף, מהפכת ה WAZE בדרכים עוברת לעולם הרפואה.

הבינה המלאכותית תשנה את עולם הרפואה? ד"ר חן שפירא בטוחה שכן!

פרופ' חן שפירא שותפה מייסדת ב-  Quai.MD, היא ד"ר לרפואה בוגרת הטכניון ומומחית לקרדיולוגיה, שצברה פזם רב בעולם הרפואה וביצעה תפקידים בכירים וניהוליים רבים בחייה, בין היתר שימשה ד"ר חן שפירא כמנהלת המרכז הרפואי כרמל ובהמשך מנהלת מחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית, במהלך עשרות שנות הקריירה של ד"ר  שפירא עבדו תחתיה רופאים וצוות רפואי רב ועשרות אלפי חולים זכו לקבל שירות רפואי מקצועי ומרובה ניסיון.
נראה כי ד"ר חן שפירא מאוהבת בעולם הרפואה על כל היבטיו: "אני מאמינה שכדי להיות רופא ומנהל טוב, חייבים לאהוב את מה שעושים ובמיוחד להיות רעבים לדבר הבא, חדשנות היא מילת המפתח. מבין כל עיסוקיי הרבים, להיות ממקימות הסטארט אפ  Quai.MD זה בדיוק מה שמתאים לי ויותר מכך, זה בדיוק מה שבתי החולים וקופות החולים בעולם צריכים".

פרופ' שפירא מציגה את התוכנה החדשנית של Quai.MD שצפויה לכלול מהפך של ממש בעולם הרפואה: "צריך להבין את מהפכת קוואי אם די, המטרה שלנו היא לסייע לרופא בבחירת הצעד הבא המתאים ביותר לאבחון החולה במיון, במהירות וביעילות תוך התבססות על הידע הרפואי מבוסס העובדות הקיים, ובסיוע הבינה המלאכותית.  המידע הרפואי הוא עצום בהיקפו ומתעדכן כל העת. המערכת של קוואי  מאפשרת ליישם פרוטוקולים רפואיים בינלאומיים או פרוטוקולים של בית החולים עצמו, תוך כדי למידה המתמדת של הבינה המלאכותית".

פרופ' חן שפירא
פרופ' חן שפירא

פרופ' חן שפירא עם הבשורה: "פיתחנו את ה WAZE של עולם הרפואה"

כיצד המערכת החדשנית משנה את כללי המשחק בעולם הרפואה? פרופ' חן שפירא מוסיפה נקודת מבט ייחודית לשנים הקרובות: "להיות ממקימות הסטארט אפ  Quai.MD עם הניסיון הרב מעולם הרפואה המורכב ממנו אני מגיעה, עזר לי ולשותפי המנוסים כל אחד בתחומו, ליצור את האפליקציה שלנו שאפשר לתאר אותה כדומה למהפכה של WAZE בדרכים. יש לחשוב על כך דווקא בצורה פשטנית, כפי שכולנו נאלצנו במשך שנים להסתמך על מפות שחלקן לא היו מעודכנות או ברורות, לשאול אנשים כיצד מגיעים ולא פעם לטעות בדרכים, כך גם רופא צעיר או ותיק, מעוניינים להגיע ליעד והדבר עלול לקחת להם זמן רב ויקר. לעיתים נדרש זמן רב להבין מהו הצעד הבא, ואפילו הזמן לתיעוד הביקור והסיכום המלא הם אתגר בפני עצמו. קוואי אם די נמצאת שם לסיוע בכל השלבים הללו . חשוב לציין כי המערכת עוזרת לרופא להתאים את התהליך ספציפית לחולה שעומד מולו , בהתבסס על הפרוטוקולים והדאטה העצומה שנצברת וכן העדכונים השונים ויכולת הלמידה".

עוד מוסיפה פרופ' חן שפירא: "האפליקציה שלנו מבוססת על תקשורת באמצעות FHIR, טכנולוגיה שבאה לידי ביטוי ועשתה קפיצת מדרגה גדולה במיוחד בתקופת הקורונה. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לרופא צעיר להשתמש בזמן אמת בידע והניסיון של רופאים ותיקים והרבה יותר מכך, בדומה ל WAZE שמספקת לנהגים כלים פשוטים להגיע ליעד בקלות וביעילות ממש כמו נהגים מנוסים המכירים את הדרך היטב.

error: תוכן זה מוגן !!
דילוג לתוכן